Alla inlägg den 17 april 2009

Av Susanne - 17 april 2009 08:33


Vad hade man gjort om inte märgben funnits? Nala tror inte det är sant; Märgben så OFTA? O BeNice ligger snällt - nåja just nu står hon - o gnager för fullt. Märgben är en jäkla bra valpvakt!

Av Susanne - 17 april 2009 07:42

Läste precis på Expressen.se att chefsåklagaren i Gävle vill åtala dem som skriver ut p-piller till någon under 15 år för medhjälp till våldtäkt.


Trodde först jag läste fel, sen att det är 1 april ... men icke.

"Min bedömning är att ungdomsmottagningarna inte kan skriva ut preventivmedel till personer under femton år, de personerna får inte ha sex" säger han.


Intressant tycker jag. Han menar väl att p-piller på något sätt ger tjejerna klartecken till att han sex - som de inte får ha eftersom de är minderåriga.


Men är det inte bättre att lägga energi på de som VERKLIGEN utför våldtäkter än att jaga barnmorskor?


Härmed riktar jag ett tack till de barnmorskor/ungdomsmottagningar som skriver ut preventivmedel till minderåriga. De flickor som har preventivmedel och har den fruktansvärda oturen att råka ut för en våldtäktsman slipper åtminstone att bli gravida också!


Jag blir så förbannad men jag hoppas att han är ute efter att väcka debatt och inget annat.


Ett förslag till chefsåklagare över hela Sverige. "Sätt åt" föräldrar som hjälper sina INTE ÖVERVIKTIGA barn att banta istället! Det är en större våldtäkt än preventivmedel. Chefsåklagaren kan dömma dem för IDIOTI eller nåt!

Ovido - Quiz & Flashcards