Alla inlägg den 19 april 2009

Av Susanne - 19 april 2009 20:14


Husse är inklickad på dammsugaren, han är inte ett dugg rädd utan är den i huset som oftast använder den. Då tänkte jag att det kan gå att klicka bort BeNice rädsla för den också - även om hon inte kan dammsuga!


Sagt o gjort, dammsugaren stod framme ca en timma så att BeNice fick kliva runt den och vänja sig vid den. Därefter tog jag fram godis och klicker, satte igång dammsugaren på lägsta sugförmåga (Så kan det väl inte heta?) och satte mig nära den. Unga fröken mattegris kunde inte motstå matte sittande på golvet :-), hon kom fram o jag klickade o öste in godis i den söta munnen. Det tog någon minut så tog hon godis som låg på dammsugaren! Helt suveränt. Jag ökade upp sugfarten (inte bättre ord det väl?) till max och kunde dammsuga utan någon panik i lägret.


När jag stängde av så blev resultatet som bilden nedan visar:



Av Susanne - 19 april 2009 09:09


Igår var det en sån där lördag när mycket ska pressas in på kort tid. Tur att bäbisen vaknar tidigt så man kan stå i kö när ICA Maxi öppnar :-) Det har jag knappt gjort sen ungarna var små.

Kl 10 börjar Melodikrysset så måste lösas varje lördag. Kl 11 ringer nämligen svärmor och vill ha hjälp med en och annan artist. Hon är trots allt helt suverän: Typ: "Lodrätt 3 var väl Salo? Ola Salo i the Ark?" Svärmor fyller 80 i juli. "Stavas Springsteen med två "e"? Sen kan hon inte namn som Rebecca Törnquist eller nyare filmer men artister är hon en jäkel på. Kul tycker jag.


Kl 12 skulle Nala och jag vara i Brunnsparken för Hundpromenad så vi gick 11:30. Jag informerade gänget om att jag skulle vara tillbaka i parken kl13 så jag vänder efter en halvtimme. Och då mötte jag Bengan o vi tog en ny geocache där. Sedan körde vi till ÖB och köpte lite grisöron, åkte till Alnaryd tog ytterligare en geocache.

Därefter åkte vi till Tårpett! Moster och hennes man har ett litet torp beläget lååååångt bortom all ära och redbarhet. Jättemysigt.

BeNice skulle få träffa deras hund Bamse och en kisekatt.

Hunden var ju inget problem men kattskrället MORRADE åt BeNice. BeNice var MYCKET tveksam till denna märkliga hund. Morra åt henne? Nja, vi vill inte träffa såna om de ska låta oxå! Fy katten va trist.

Vi var hemma vid sju - då var jag lika utmattad som mina hundar. Orkade faktiskt vara upp ända till halv tio . Just det, halv tio en lördakväll. Men vad fasen när jag blir väckt kl 5 så orkar jag bara inte vara vaken på kvällen OCKSÅ!

Snart kommer Bono. Då ska Nala, Bono o jag ut och gå en runda. Måste trötta ut honom lite :-)



Ovido - Quiz & Flashcards