Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Fundersam

Av Susanne - 17 april 2009 07:42

Läste precis på Expressen.se att chefsåklagaren i Gävle vill åtala dem som skriver ut p-piller till någon under 15 år för medhjälp till våldtäkt.


Trodde först jag läste fel, sen att det är 1 april ... men icke.

"Min bedömning är att ungdomsmottagningarna inte kan skriva ut preventivmedel till personer under femton år, de personerna får inte ha sex" säger han.


Intressant tycker jag. Han menar väl att p-piller på något sätt ger tjejerna klartecken till att han sex - som de inte får ha eftersom de är minderåriga.


Men är det inte bättre att lägga energi på de som VERKLIGEN utför våldtäkter än att jaga barnmorskor?


Härmed riktar jag ett tack till de barnmorskor/ungdomsmottagningar som skriver ut preventivmedel till minderåriga. De flickor som har preventivmedel och har den fruktansvärda oturen att råka ut för en våldtäktsman slipper åtminstone att bli gravida också!


Jag blir så förbannad men jag hoppas att han är ute efter att väcka debatt och inget annat.


Ett förslag till chefsåklagare över hela Sverige. "Sätt åt" föräldrar som hjälper sina INTE ÖVERVIKTIGA barn att banta istället! Det är en större våldtäkt än preventivmedel. Chefsåklagaren kan dömma dem för IDIOTI eller nåt!

 
 
Sussi

Sussi

17 april 2009 08:00

Håller med dig fullt..
Sen säger dom att det är lättare för unga tjejer att bli våldtagna när dom äter p-piller..
Jag undrar hur??

Ha en bra fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

17 april 2009 11:54

Ja tänk så konstigt det är att de alltid engagerar sig i helt fel saker! Jag fick p-piller tidigt p g a enorma smärtor och onormalt stora blödningar - hur ska man göra med alla dem som behöver p-piller av den anledningen??? Fast de säger väl som de sa till mig när jag fick problem igen för något år sedan... Ja så är det att vara kvinna!

Med andra ord tyckte en kvinna på gyn-mott i Helsingborg att det var helt okej att jag hade så ont så jag gick i däck - kändes ungefär som att föda barn utan smärtlindring... Ett besök hos en privat gynekolog och 800 spänn fattigare visade att det var endomitros!

Ja så vad sger man... De bara yrar i nattmössan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 15 juni 2009 16:20

  Ny blogg på: http://sussasvovvar.blogspot.com    

Av Susanne - 15 juni 2009 10:56

  När jag var ute med min hund igår på den dagliga timmesturen, så mötte vi en "ny" hund. Ny i bemärkelsen att vi inte har mött den tidigare.   Det var ett äldre par inkl ett barnbarn som var ute på promenad. Hunden liknar en korsning mellan rottis/l...

Av Susanne - 15 juni 2009 07:54

  Dagens Måndagstema är Barndomsminnen ...   O det har man naturligtvis massor. Detta foto får visa ett av mina barndomsminnen. Under flera år klädde vi ut oss till Påskkärringar på Skärtorsdagen. Denna bilden visar ett par som kom till oss för några...

Av Susanne - 14 juni 2009 16:11

  Nala fick som hon ville; Det blev ett dopp i sjön!   Det är inte speciellt varmt i vattnet men i luften har det passerat 20 graders strecket - UPPÅT alltså. :-)   Så lite inkallningsträning, pinnkastning, bad och allmänt bus - det är livet det! BeN...

Av Susanne - 14 juni 2009 09:30

  Dagens tema på FotoTriss är HETT!   Bilder från Egypten får spegla det ...   Sandstorm i den heta öknen!    Det var HETT när vi var vid Pyramiderna i Giza. Ca 50 gradet varmt :-)   Olika sallader med HET harissa till ...   ...

Ovido - Quiz & Flashcards