Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Påskafton ...

Av Susanne - 11 april 2009 12:45


är det idag. Frukost kl 10 här med svärmor och svärfar inkl Melodikrysset.


Igår var vi på cachingtur och stackars BeNice fick hänga med. Vi bar henne när hon inte orkade och gissa om hon sov gott på kvällen? Det gjorde vi andra också :-)


Första cachen var "utlopp2", Nättrabyåns mynning. Nala får börja söka minst 30 meter ifrån numera och hon vet precis vad "sök burken" betyder. Dessutom har hon en geocaching-bandana på sig. Det måste ju synas vad man gör!

Denna första cach sprang hon rakt på, slängde sig ner på mage, in med nosen i hålet och slet ut IKEAplastpåsen och slängde upp den i luften.

Jag tror hon tycker om att cacha :-)

Synd att jag inte filmade det för det var helt suveränt bra gjort tycker jag. *Stolt matte*


Den andra var L Å N G T   I F R Å N lika rolig.

I ett hål, i ett träd, en äcklig jävla SVART GUMMI RÅTTA! Fy fan, jag kunde inte ens ta ut den med vante på mej. VIDRIGT!

När jag loggade den på nätet så stod det i de andra loggarna att det verkligen var en kul "burk" o fler sådana o sånt. Nej tack! säger jag!


Nu ska jag ut till min lilla hund som leker på altanen.


Geocaching!



 
 
Ingen bild

Marie

12 april 2009 00:13

Ja Hallands Väderö rekommenderas mycket varmt! Men ta det nu tidigt på våren - där är olidligt varmt på sommaren om man vill vandra runt och se sig omkring. Vill man åka dit för att sola och bada är det ju kanon med sol och värme! ;-)

Vi har lovat Maja en sälsafari så vi lär få "pela" oss dit igen inom kort... Bara det inte blåser!!! För då stannar jag på landbacken!!!

Om du inte måste dit bums kan vi kanske göra gemensam sak av det vid tillfälle? Tills dess har det kanske t o m gömts fler skatter där...

Marie

 
Ingen bild

Sussa

13 april 2009 08:45

Låter som en utmärkt bra idé. Har vi alla hundar med oss då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 15 juni 2009 16:20

  Ny blogg på: http://sussasvovvar.blogspot.com    

Av Susanne - 15 juni 2009 10:56

  När jag var ute med min hund igår på den dagliga timmesturen, så mötte vi en "ny" hund. Ny i bemärkelsen att vi inte har mött den tidigare.   Det var ett äldre par inkl ett barnbarn som var ute på promenad. Hunden liknar en korsning mellan rottis/l...

Av Susanne - 15 juni 2009 07:54

  Dagens Måndagstema är Barndomsminnen ...   O det har man naturligtvis massor. Detta foto får visa ett av mina barndomsminnen. Under flera år klädde vi ut oss till Påskkärringar på Skärtorsdagen. Denna bilden visar ett par som kom till oss för några...

Av Susanne - 14 juni 2009 16:11

  Nala fick som hon ville; Det blev ett dopp i sjön!   Det är inte speciellt varmt i vattnet men i luften har det passerat 20 graders strecket - UPPÅT alltså. :-)   Så lite inkallningsträning, pinnkastning, bad och allmänt bus - det är livet det! BeN...

Av Susanne - 14 juni 2009 09:30

  Dagens tema på FotoTriss är HETT!   Bilder från Egypten får spegla det ...   Sandstorm i den heta öknen!    Det var HETT när vi var vid Pyramiderna i Giza. Ca 50 gradet varmt :-)   Olika sallader med HET harissa till ...   ...

Ovido - Quiz & Flashcards