Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Susanne - 11 maj 2009 14:26


Idag har jag fått två mail som jag blev riktigt glad och förväntasfull av. Är det ingen fotoblogg som har GLÄDJE som tema idag? ;-)


Det ena är så kul så det kan jag inte ens berätta om - ännu.

Men det andra mailet var från BeNice pappa. Nåja, hans matte skrev mailet tror jag. De bor i Finland och kan inte svenska. Jo, Hoffen-Haus Johnnie Walker kan SÄKERT svenska men han kan inte skriva. Skitsamma. Mailet var det ju!

De kommer att komma till Ronneby i augusti. Då ska vi ha valpträff och Rino som han heter i dagligt tal, ska ställas ut. Det ska bli kul att träffa dem. Utan att veta så ska väl Mozart (BeNice uppfödares egen hane) ställas ut. Det kan bli en riktig rysare :-)

Det värsta är ju att BeNice ska ställas ut för första gången (troligen sista också) och där ska jag sitta i timtal o reta mig på att vi är så jävla ytliga. För hög panna, svansspetsen är för bred ... Nej men vänta. Jag blev ju GLAD över mailet! Jag ska inte tänka på själva utställningen utan glädjas över att de kommer hit, vi får träffas och vi får träffa de andra valpisarna också.


Jippie!


O en sak till:


Ett par ligger i sängen . Mannen säger:
"Jag ska göra dig till värdens lyckligaste kvinna!"
Hon svarar: "Jag kommer att sakna dig..."

Av Susanne - 11 maj 2009 09:58


Dagens tema på http://mandagtema.blogspot.com/


ANSVAR!


Vad är ANSVAR för mig? En hel massa saker faktiskt. Men bilden som får spegla vad ANSVAR är för mig är denna:


Ansvar

Ta ansvar för de djur du skaffar dig. Vare sig det är hund, sommarkatt, skölpadda eller marsvin. Har vi tagit dem till oss är det vårt ANSVAR att se till att de mår bra, får den skötsel de behöver, tillgodo se deras behov ...



Ovido - Quiz & Flashcards