Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Susanne - 6 maj 2009 08:39


Jag fick några historier på mail idag (som jag ska skicka till 5 av mina vänner stod det. Jag har inte så många vänner så jag lägger ut en av vitsarna här i stället.)

Jag är övertygad om att den är sann!


"Jag hade lärt min man att göra sin del av hushållsarbetet och nu stod han i tvättstugan och ville tvätta sin t-shirt. Han hade varit därute i cirka två sekunder då han ropade: "Vilket program ska jag använda?"
"Det beror på" svarade jag, "vad står det på t-shirten?"
"Manchester United" svarade han.
Och så säger de att blondiner är dumma ..."

Av Susanne - 6 maj 2009 07:19


Igår gjorde BeNice sin premiärtur på golfbanan. Matte var med o höll i kopplet, husse var med för att hålla i golfklubban ... o BeNice var med för själva spelandet ;-)


Vi gick tre hål, det var tillräckligt både för BeNice o matte. HERREGUD vilken TRÅKIG sport det är! Ja jag vet att många kan döda mig för den kommentaren men  ... jag tror att det roliga med golf har förbrukats hemma, när Bengan kommer hem och jag frågar "Hur gick det idag?". Jag förväntade mig ett svar av typen "Bra", "Inget vidare", "Så där men bunker slagen satt" ...

Jag fick istället "På ettan så slog jag första slaget i diket. Fasen, jag kan inte slå ut när det står en massa folk o tittar. Så jag droppade därifrån och då slog jag mitt tredje slag som hamnade bakom enen, du vet, på fairway. Jag tog pitchen så jag kom ut därifrån ganska bra. 5:te slaget blev en järn-nia upp på green och fixade det med en putt". Ettan är ju ett par fyra hål.  Tvåan däremot; Där gjorde jag en birdie. Utslaget rätt ner på green o en puttade! Men på trean ..."

Förstår ni?

Eller när vi umgås med våra kompisar som han spelar golf med ... O det BARA pratas golf, banor, klubbar o säger han HYBRID en gång till i min närhet så använder jag nog en HYBRIDklubba som hjälpmedel o tar kål på honom. ;-)

En hybrid är en hybrid av två olika klubbor. När han säger hybrid så säger jag typ "En hybrid mellan en ros och en tall eller"? Han använder det som om hybrid är en golfterm liksom.

Suck! O  det är bara maj ... Någonstans mellan långa förklaringar och malandet när likasinnade träffas så tappade jag intresset och det jag faktiskt tyckte var trevligt med golf. De få gånger jag följer med nuförtiden tycker jag bara är trist. "Ja men slå nu för helvete! RAKT och LÅNGT så vi kommer hem nån gång!"


Nuförtiden sätter jag upp handen som ett hund-stopp-tecken, o då svarar han snällt, på frågan om hur det gick, med enstaka ord :-D Man kan dressera män med hund-träning, det tar bara lite längre tid *fniss*. Hoppas inte han läser detta! Då kanske han torterar mig genom att tvinga mig ut på golfbanan ... o sen envisas med att berätta om varje slag i efterhand!


Nala tycker inte om golf för hon tror att hon ska bli slagen med golfklubban varje gång husse slår, så golfbanor är Nala förskonad ifrån. Carro, Eric (MED C) och Nala gick långrunda istället. Mycket bättre!


Vi hade en trött hundvalp igårkväll - så nån nytta är det med golfen iaf :-)

En nytta till: Många kvällar hemma i lugn och ro för min det :-) O jag vet att fler fruar med män i det aktuella golfgänget tycker likadant :-D Min kompis L8 och jag ringer varann i bland o frågar "Är det tyst o lugnt hos dig också?"

Jag förstår inte golf-änkor (som jag kollar oss) som gnäller o klagar för att deras män spelar golf. Det enda jag kan klaga på i det sammanhanget är att han tar bilen! Det kan vara irriterande för då kan inte jag o hundarna göra utflykter. Men jag brukar helt enkelt kräva min rätt till bilen o så kör jag honom till banan. :-)



Ovido - Quiz & Flashcards