Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Susanne - 3 maj 2009 10:29


Hur kan det komma sig att jag inte har tillåtelse att ha en egen åsikt om hundträning? När jag reagerar på att en hundägare går och rycker och sliter i sin hund, slår den med kopplet på nosen ... så är jag helt inkompetent som inte tycker om det.


Hur kan det komma sig?


Vem av oss vet vilken av alla de olika metoder som är den rätta? Om folk har rätt att tycka att min hund inte ska få gå o nosa, varför får då inte jag tycka att man inte ska slå sin hund?


"Bara för att man har hund tror man att man kan träna hund". JA JUST DET!

Det stämmer väl inte bara in på mitt sätt att träna hund? Eller?


Vi kan inte veta vad som är rätt för vi kan inte fråga hundarna. Jag väljer, liksom alla andra gör, vilket metod som är bäst för mig ... O jag vägrar slå min hund till lydnad, den får vara olydig då!

MEN mina hundar är inte olydiga. Min omplaceringshund har fått ökat självförtoende, vågar ta för sig mer, är lydig och trevlig ... O jag vill inte ha en hund som är rädd för mig, jag vill att hon respekterar mig. För respekt förtjänar man. Att ha respekt för någon innebär faktiskt inte att man ska vara rädd för denne.

Min valp ... nåja, hon är BUSIG. Men hon kommer med glädje när jag ropar, älskar att träna och vill lära sig. Så jag känner inte att jag har misslyckats - ännu.


Tycker jag! Men som det verkar för tillfället så räknas inte min åsikt.

Skönt att jag kan välja vilka jag vill träffa och vem jag vill prata med!


Idag blir det Aspan en stund.



Ovido - Quiz & Flashcards