Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Susanne - 7 maj 2009 07:37


Idag ska jag ÄNTLIGEN klippa mig! Inte gjort det sedan den 24 februari o då blev det inte riktigt gjort ändå! Va fan är moderiktiga Stockholmsfrisörer mot MIN RONNEBY FRISÖR? (Salong Marie Vouge)


Min mamma var frisör så jag är uppfödd med saxar o permanentoljor (luktade mycket godare förr i tiden). Min bästa kompis är frisör (Salong Marie Vouge) så hon har tagit över mina hårklippningar. En sak är säker när man är frisör är att släkten (speciellt) förväntar sig att bli friserade på frisörens lediga tid. Säkert med en tanke på att inte uppta kundtid. O om det passar frisören så OK. Men när frisören vill vara ledig då? Inte vill gratisklippa på sin lediga dag ... Och när den som ska bli friserad dessutom krånglar o inte kan på lördag em (eller när det nu är) ... Jag blir vansinnig på sån OTACKSAMHET.

Så fick jag en tid idag kl 9 (snart :-D ), nöjd o glad, Carro är hemma så hon får passa BeNice. Men igår högg det till i hjärtat när jag FICK FÖR mig att min frisör egentligen inte börjar förrän vid lunch idag!

Det tog några långa hemska sekunder innan jag insåg Nääää, hon börjar kl 9 på tordagar. :-)

Visserligen så hade hon fått betalt för klippningen men ...

Nej, ska man bli friserad på frisörens lediga dag, GRATIS, så måste man väl åtminstone göra nåt tillbaka.

Som tex färga frisörens hår över ett glas vin :-)

Ovido - Quiz & Flashcards