Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Susanne - 11 februari 2009 19:58


Idag var det Karlskrona för hela slanten. Det har snöat som f-n så det är riktig vinter för tillfället.

Jag halkade ner till Hundbiten, affär med hundgrejer i Karlskrona, på lunchen och jag blev fast där. Det berodde inte på snö och halka utan för att det var en speciell kund inne i butiken. En liten Hoffe-tik på 10 månader! Jösses vad söt hon var och vad jag läääängtar efter min BeNice!

Hussen, som var i affären för att handla en strypkedja till henne (gubben som går ut med henne när husse jobbar kunde inte riktigt "styra" henne sa husse), tyckte att det var MYCKET hund. När hon struttade runt i affären o nosade o smakade på hundgodis, dessutom med en dog-walker som inte kunde hålla henne ordentligt) så tänkte jag på Betty. Detta var en riktig Betty-hund! MOTOR!, fart, fläkt och glädje. Jag hoppas att BeNice blir sådan också - men med mindre drag i kopplet än Betty. Det märktes tydligt att det var en tjej i unghundsklassen :-)


Jag köpte en target stick, att träna target training med, på Hundbiten. Vi har hunnit med några träningsförsök men Nala är utmattad. En heldag med Bamse i huset är jobbigt tycker Nala. Hon sover i soffan, hon märker knappt när favorithusse går ifrån henne ...



Ovido - Quiz & Flashcards