Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Klicker

Av Susanne - 28 mars 2009 14:24


Nu undrar jag om inte lilla BeNice har fattat klickergaloppen :-)

Om hon har tid kommer det nog att gå lätt att lära henne sitt och ligg etc. Ska bli kul att se om det funkar att shejpa fram beteenden!


Bitandet i oss har minskat - eller om vi har blivit bättre på att skydda oss kanske. Men det känns bra. Vi har fått lite rutin och jag tycket att rumsrenhetsträningen börjar funka. En veckas förvirrat letande! Efter rutinerna alltså.

Hon lystrar till Benice! Hon kommer när jag ropar så det ska NÖTAS in så inkallningen sitter.

Nala har varit ute och gått stavgång idag. Det mesta lös som vanligt men jag får nog rensa hennes öron. Hon försöker låta bli att höra. Jäkla hund!

Men där vet jag att minsta höjd, irriterad, frustrerad röst så ... njae .. lika bra hon går i en båge, stannar och nosar lite så jag hinner lugna ner mej. Inte undra på att det blir problem med inkallning egentligen. Ju argare vi blir desto större är sannolikheten att hunden uppvisar hela repetoaren av lugnande beteende!

När jag ropar på Nala och hon vänder sig om, tar två steg emot mig och "ointresserat" nosar på marken så är det en väckarklocka för mig. Nu lät jag för krävande igen. Då tar vi om inkallningen i en betydligt gladare ton!


Undra om hon ska få fason på mej nån gång?


 
 
Ingen bild

Marie

8 april 2009 22:05

Klart hon får! Du är ju medveten så förr eller senare sitter det i din ryggrad också!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 15 juni 2009 16:20

  Ny blogg på: http://sussasvovvar.blogspot.com    

Av Susanne - 15 juni 2009 10:56

  När jag var ute med min hund igår på den dagliga timmesturen, så mötte vi en "ny" hund. Ny i bemärkelsen att vi inte har mött den tidigare.   Det var ett äldre par inkl ett barnbarn som var ute på promenad. Hunden liknar en korsning mellan rottis/l...

Av Susanne - 15 juni 2009 07:54

  Dagens Måndagstema är Barndomsminnen ...   O det har man naturligtvis massor. Detta foto får visa ett av mina barndomsminnen. Under flera år klädde vi ut oss till Påskkärringar på Skärtorsdagen. Denna bilden visar ett par som kom till oss för några...

Av Susanne - 14 juni 2009 16:11

  Nala fick som hon ville; Det blev ett dopp i sjön!   Det är inte speciellt varmt i vattnet men i luften har det passerat 20 graders strecket - UPPÅT alltså. :-)   Så lite inkallningsträning, pinnkastning, bad och allmänt bus - det är livet det! BeN...

Av Susanne - 14 juni 2009 09:30

  Dagens tema på FotoTriss är HETT!   Bilder från Egypten får spegla det ...   Sandstorm i den heta öknen!    Det var HETT när vi var vid Pyramiderna i Giza. Ca 50 gradet varmt :-)   Olika sallader med HET harissa till ...   ...

Ovido - Quiz & Flashcards