Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Susanne - 22 mars 2009 17:19


Igår hände det! Vi hämtade hem vår lilla BeNice. Bengans 50- års present. Mitt sätt att få lite aktivitet "annars blir jag snart jämngammal med grannkärringen. Hon är 82."


Herregud vad det är MYSIGT! Har du inget att göra, har du tid över, har du möjlighet att få in en hund i ditt liv? SKAFFA EN DÅ!

Vill man inte ha valp så finns det gott om hundar som behöver nya hem. Tar du en problemhund så tänk på att det oftast är mer jobb med dem och de kanske aldrig blir "normala". Men jösses vad de GER tillbaka!


Som ni vet så är det träning med positiv betingning som gäller. Inga machofasoner! Men det har ni hört/läst så många gånger ...


Iallafall: Bengan har ju varit lite skeptisk till det här med valp. Men idag fick jag ett TACK för att han fick henne. När jag hör honom prata om och med henne så blir det här en annan Betty för honom, o nu gråter jag, men ... han fattar det inte själv liksom. Han hör bara allt det tråkiga folk berättar om valpar.

De är jobbiga, bitiga, busiga, jobbigt med rumsrenhetsträningen ... men nu ser han att jag kanske har rätt i att JA VISST FAN ÄR DET JOBBIGT - men det GER MER TILLBAKA.


Nala verkar fundera över när vi ska lämna tillbaka odågan!

Hon uppfostrar henne med ett bestämt grrrrrr och ser lite bitchig ut (sådan matte sådan hund).

BeNice gillar Carro skarpt - iallfall hennes grejer!


Foto kommer här!


Ovido - Quiz & Flashcards