Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Susanne - 26 mars 2009 09:02


Jag "går" en klickerträningskurs via canis.se

Perfekt, första veckan var det mail med teori och övningar varje dag, sedan en gång i veckan och nu ett mail i månaden. Morten är en välkänd klickerträningsinstruktör, visserligen från Norge men ändå.


Meningen är att BeNice ska klickertränas men tom jag förstår att jag inte kan ha en plan för det. Så jag mailade mr klickerträning himself och frågade NÄR jag kan börja klicka henne. Fick svar: "Du kan begynne å klikkertrene valpen med en gang du får den i hus!"

Så nu har vi börjat!

Inatt bytte Nala och jag strategi. Numera sover unga fröken Hovawart i buren på natten. Två gånger har vi (Nala och jag, husse visste inte ens att Nala följde med) varit ute o kissat henne men det blev lugnare att göra så här. Så nu håller vi tummarna o tassarna för att detta ska funka.


Jag gick ut i köket när jag hade stoppat in BeNice i buren efter ett nattligt kiss - då gnällde hon som bara den. Alldeles ensam minst 6 meter från matte. SNYFT. Då gick Nala in och nosade på henne genom gallret.


Det är inte konstigt att man älskar den goa hunden!


Ovido - Quiz & Flashcards