Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Tillbaka!

Av Susanne - 17 mars 2009 10:14


Så nu är 50-års firandet över, skidorna inställda för säsongen och vardagen har tagit över. Jag jobbade i Karlskrona igår och vi fick se resultatet av senaste medarbetarundersökningen. :-) Företaget har en del att jobba med så att säga.


Annars var veckan i Säfsen helt jäkla supermysig! Snö, skidor och frisk luft. Jag tänker återvända, först o främst en sommarvecka! Det får bli först nästa år eftersom BeNice är för liten för långa vandringar denna sommaren. Det är så lockande att jag kan tänka mig att boka GENAST.


Både Bengan o Carro testade utförsåkningen och jag tror att de kan tänka sig en tripp till Österrike för att utmana Alperna :-)


Ni kan ju tänka er hur jag har längtat efter BeNice! Inte så mycket när Nala och jag åkte skidor och gjorde annat snöbus men när lugnet lagt sig stugan ... DÅ högg det i BeNicehjärtat.

Även Betty har varit i mina tankar förstås. Hon hade älskat det livet. I ärlighetens namn längtade jag efter henne när vi åkte skidor för hon hade varit till hjälp i spåret. Visserligen hade jag inte varit helt säker på att hon hade följt spåret - inte skidspåret iallafall - men hon hade DRAGIT. Det gjorde inte Nala.



 
 
Ingen bild

Marie

8 april 2009 21:52

Låter som ni hade det mysigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 15 juni 2009 16:20

  Ny blogg på: http://sussasvovvar.blogspot.com    

Av Susanne - 15 juni 2009 10:56

  När jag var ute med min hund igår på den dagliga timmesturen, så mötte vi en "ny" hund. Ny i bemärkelsen att vi inte har mött den tidigare.   Det var ett äldre par inkl ett barnbarn som var ute på promenad. Hunden liknar en korsning mellan rottis/l...

Av Susanne - 15 juni 2009 07:54

  Dagens Måndagstema är Barndomsminnen ...   O det har man naturligtvis massor. Detta foto får visa ett av mina barndomsminnen. Under flera år klädde vi ut oss till Påskkärringar på Skärtorsdagen. Denna bilden visar ett par som kom till oss för några...

Av Susanne - 14 juni 2009 16:11

  Nala fick som hon ville; Det blev ett dopp i sjön!   Det är inte speciellt varmt i vattnet men i luften har det passerat 20 graders strecket - UPPÅT alltså. :-)   Så lite inkallningsträning, pinnkastning, bad och allmänt bus - det är livet det! BeN...

Av Susanne - 14 juni 2009 09:30

  Dagens tema på FotoTriss är HETT!   Bilder från Egypten får spegla det ...   Sandstorm i den heta öknen!    Det var HETT när vi var vid Pyramiderna i Giza. Ca 50 gradet varmt :-)   Olika sallader med HET harissa till ...   ...

Ovido - Quiz & Flashcards