Alla inlägg under januari 2009

Av Susanne - 21 januari 2009 09:35

Idag var det en dag i Karlskrona ... Uträttade massor och skapade nya problem :-)


Kvällen bestod av familjemiddag (köpt pizza) och alla var hemma utom Bengan. Men han kom hem innan alla åkte.

Vi pratade om caching på söndag och att vi måste beställa Säfsen-resan snart. Det kanske inte finns nåt boende kvar till oss!

Bono försökte stimma upp Nala men fick bara dova morrningar till svar. Han är söt men han är jobbig tycker Nala. Men när vi är ute på promenad så är han rolig för han gillar att springa och det gör Nala också.


Jag ska kolla om Robbans födelsedagspresent finns i en affär när mej eller ganska nära mej i alla fall. Vågar inte skriva vad jag har tänkt köpa till honom eller var jag ska leta efter den. Han kanske läser detta!

Av Susanne - 20 januari 2009 19:51

Lögn, förbannad lögn och statistik! Idag ingen lögn, bara statistik :-). Det var nog inte så positivt va?

Känns som om jag fått tillbaka lite ROLIGT jobb igen. Först hade vi möte med obligatorisk närvaro så jag satt i telefon o lyssnade :-/ Inget roligt alls.


Vid halvett snåret travade jag och Nala ut på vår runda för att nosa, trava och insupa lite dagsljus. Vi mötte en liten lhasa apso/shitzu historia. Han skällde som bara den och vi passerade lite snyggt. Det visade sig att han hade en smart husse och ett flexikoppel. Husse lät nämligen den lilla hunden smyga efter Nala, komma närmre (stavas det så?) och närmre för att efter ett antal meter kunna hälsa UTAN ATT SKÄLLA.

Oj, sa hussen DET gick ju bra! O så glad han lät!

Vi gick en runda i Brunnsskogen och när vi var på Utmarksvägen, på väg hem, kom Elvis och husse Tore. Nala blev glad men gamle Elvis är inte så leksugen som Nala är ;-)


Äntligen hemma så tänkte jag pigga upp eftermiddagskaffet med lite statistik. Dock hade jag sådan tur att Anna inte hunnit titta på det jag lämnat till henne så det blir inte mer jobb förrän imorgon. Och då i Karlskrona.

Ronny, Bengan och jag körde ut till Fåglasång för att köpa BackOnTrack-produkter. Jag hittade en krage till mig och strumpor till Tilda. Ronny fick beställa sitt "ryggskydd". 3 veckors leveranstid ...


Djurskyddet Ronnebys hemsida är uppdaterad! www.djurskyddronneby.se


Av Susanne - 19 januari 2009 17:04

Ny blogg - o vi får se hur det går ... Jag är inte bäst på att uppdatera nämligen.

Idag har iaf Dorothy ringt. Hon vill testa att geocacha med sin hund. O Nala tycker det är kul med sällskap. Visserligen kommer hon inte att kunna fokusera när det är nya hundkompisar med, men hon kommer att ha ROLIGT i alla fall. Roligt = Hund så det kommer att bli superkul


Annars har det varit installation av PM och statistik på jobbet. Jobbade hemifrån på förmiddan. Robban blev avtackad på jobbet - en flaska whisky. Undra om de tänkte att han ska dränka sina sorger?


Bengan jobbar det han kallar "kvällen" idag, så han är på ingång snart tror jag. Då blir det nog lite fika och en runda med Nala. Det är visserligen kolsvart men reflex finns ju och faktiskt "lyselampa" (ficklampa) oxå. Men den ligger antingen i min eller Nalas geocachingväska ...


Ingen speciell hundträning idag. Lite inkallning och gå fint när man är lös. För egen del tycker jag det är bra om hon kan gå bredvid mig precis när vi passerar hundar eller annat. Men jag anser att Nala ska få springa o nosa som hon vill den mesta av tiden när hon är lös ... huvudsyftet är att få röra på benen i egen takt o inte begränsas av kopplet. Sen leker vi kurragömma en gång oftast på promenaden men sen är det förbrukat. För då har hon ett öga på mej hela tiden. Det går INTE att lura hundskrället :-)


Idag var det begränsad godisutdelning eftersom hon inte äter sin mat ordentligt. Hon har inte gjort det sen vi tog bort Betty egentligen. Det är bra när vi har någon annan hund här, Bono tex - då MÅSTE hon ju käka både mat o tugga på ben så att inte han snor det för henne :-) Den lilla ondskefulla hunden ;-)


Nej, Bono eller Bones som han oftast heter är famos lilla hjärtegull. Han är inte ondskefull han inte. Han kan pigga upp vem och vad som helst!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards